30 Ocak 2012 Pazartesi

Rusça Öğrenmek Zor Mu?


Merhabalar sevgili okur.
Yabancı dil öğrenmenin bir olmaz ise olmaz olduğu günümüzde Rusça da artık talep gören diller arasında yerini aldı. Her köşe başında hali hazırda hizmet veren lisan merkezleri eğitim kataloglarına Rusçayı da kattılar. Şuanda Rusça öğrenmeye çalışan bir birey olarak size izlenimlerimi aktarmak isterim.

Neden Rusça?
Tabiki ilk olarak biliyoruz ki Rusya ülkemizin büyük ticari ortaklarından birtanesi. Özellikle Turizm, deri, kürk ve tekstil sektörlerinde Rusça bilmek bir gereklilik haline geldi. Ülkemizde çok fazla bireyin bilmediği Rusça sizi iş dünyasında sıçratabilir. Lakin bunun dışında sadece merak eden ve öğrenmek isteyen kursiyerler de var. Malumunuz Rus edebiyatı çok güçlü ve hayatımızda izler bırakan eserlerle dolu. Yazarları ve romanlarını kendi dilleriyle anlayabilmek bir ayrıcalıktır. Örnegin bir Dostayevski'nin Yer Altından Notlar'ını Rusça okumak ve anlayabilmek kendi adıma çok anlamlı olabilir. Saydığım sebepler veya bahaneler dolayısıyla Türk insanı'nın Rusça merakı hat sahfaya ulaşmış boyutta. Aa birde eklemeyi unutmayalım. Rusyaya vize kalktı. Pasaportunuzu cebinize koyup bir ay Rusyada turist olarak kalabiliyorsunuz. E malumunuz Rusya'nın kızları da güzel. Durum böyle olunca, bu kadar da bahane varken neden öğrenilmesin ki Rusça :)


Rusça Öğrenmek Ne Kadar Zor?
Rusça öğrenmek diğer tüm dilleri öğrenmek kadar zor ve kolay aslında. Rusça dili doğu Slav dilleri gru Latin alfabesi değil de Kiril alfabesi kullanıldığı için ilk bakışta insanımız öğrenmenin çok zor olduğu önyargısıyla yaklaşıyorlar. Fakat görüldüğü gibi değil. Kiril alfabesi bir derste rahatlıkla öğrenilebiliyor. Gözümüze çok zor gelen yazıların şifresi bir kaç saat pratik yapıldıktan sonra sonsuza dek kırılıyor. Korkmadan öğrenmek istemeli insan ilk etapta. Dezavantaj gibi görülen Kiril alfabesi öğrenildiktan sonra avantaja dönüşüyor çünkü yazıldığı gibi okunuyor. Ülkemizde en çok öğrenilmeye çalışılan yabancı dil İngilizcedir. İngilizce ile karşılaştırdığımızda kelimeleri doğru telafuz edebilme durumu kendi kendimize bile öğrenebileceğimiz bir hal alıyor. Rusçayı öğrenmenin bir diğer kilt noktası da gramer. Gramere önem verip dilin kurallarını öğrendiğiniz taktirde Rusça öğrenmek ızdırap olmaktan çıkıyor ve zevkli bir hal alıyor. Rusça kaynaklar da yeteri kadar mevcut. Öğrenmemek için bir sebep yok yani :)

Birkaç Bilgi
Rusça dili doğu Slav dilleri grubuna aittir. Diğer Slav dilleri olan Çekçe, Bulgarca, Sırpça ve Lehçe gibi aynı proto-Slav dilinden türemiştir.
Rus Kiril alfabesinde 33 harf vardır. Bunlardan 10'u sesli (а, у, о, ы, э, я, ю, ё, и, е), 21'i sessiz (б, в, г, д, ж, з, й, к, л, м, н, п, р, с, т, ф, х, ц, ч, ш, щ) ve her iki guruba da girmeyen 2 tonlama işareti ( ъ, ь) vardır.


Aşşağıdaki şarkı mesela çok hoş. Türkçesini ben yazıyorum ama siz yinede kendiniz öğrenmeye çalışın derim :)



Şefkat
Seni ilk gördüğümde,
Komikti...
Belki sen bana
Herkesi hatırlatmıştın
Kimi sevdiysem, kimle birlikte olmak istediysem...
Mıhlanmış gibi duruyordum,
Söyleyecek sözüm yoktu...
Zar zor konuşuyordum,
Kötü bir şey düşünme,
Daha ayrılmamışken bile biz,
Seni yeniden görmek istiyorum.
Saçlarının kokusuna doyamam.
Kalabilir misin? Dürüst bir soru
İlk öpüş...
Dudaklarımda ismin...
Basit kelimeler,
Ama bana gurur verdiler...
Etrafta o kadar çok şey var ki,
Ama seninle farklı,
Sanırım,
Benim için bir şeyler ifade ettiğini hissediyorum.
Uykuya dalarken ellerimiz birleşti.
Çok, o kadar çok
Korktum seni kaybetmekten,Öyle güzelsin ki...
Nefes alışını dinlemeye doyamam,
Sen olamdan birşey istemem, duyuyor musun!?
Biz hayal ederek başladık...
Yolumuz talihe...
Günümüz uzundu
Ve kahkahayla doluydu.
Zaman kavramı olmadan yaşadık,
Ne yılları düşündük, ne dakikaları.
Çocuklar gibi mutlu olduk.
Biz sadce sevdik
Parladık lambalar gibi.
Sen sanki başka gezegenden.
Hiç kimseye benzemezsin.
Senin hakkında konuşurken
Tüylerim diken diken.
Hep kendimizle kaldık,
Bundan öyle memnunum...
Biz basit çocuklarız,
Bonnie ve Clyde değil.
Birbirimizi düşünüyoruz.
Seviniyoruz, hayattayız diye...
Hayaletler gibi...
Alındaki çatlaklar...
Bana sorarsan,bir sırrım var mı diye,
Derim ki, mutluyum,
Çünkü, sen varsın
Hep birlikte olacağız, dinle
Bu dünyada sen olmadan, birşeye ihtiyacım yok!!!
Gökyüzüne müteşekkirim,
Kadere müteşekkirim,
Bu şarkıyı sana ithaf edebildiğim için.
Seninle anladım,
Nasıl biri olduğumu.
Tüm korkularım
Uzaklarda
Bu şehirde,
Bu dairede,
Bu hayatta, bu garip dünyada,
Senden rica ediyorum, yanımda ol,
Sen - benim aşkımsın,
Sen - ihtiyaç duyduğum her şeysin...Canım yanıyor ayyyy.....canım yanıyor ay...biraz şefkat göster...


Çünkü AŞK şansa bırakılmaz!



1 yorum:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Bluehost Review