22 Ocak 2012 Pazar

Türkiyenin İlk Yüz Nakli! "Babamın yüzünü göreceğimi, ellerini öpebileceğimi düşündüm"

Türkiye'nin ilk yüz nakli gerçekleşti. Akdeniz Üniversitesi Plastik ve Rekonstrüktif Cerrahi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ömer Özkan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Uşak'ta beyin ölümü gerçekleşen Ahmet Kaya'dan alınan yüzün nakledildiği 19 yaşındaki Uğur Acar'ı bugün kısa süreyle uyandırdıklarını ifade etti. Özkan, Uğur'a nasıl olduğunu sorduğunu, onunda işaretle iyi olduğunu anlattığını vurguladı.


Bunların yanında bir de Ahmet Kaya’nın evli kızı 19 yaşındaki Leyla Kahveci, organlar bağışlanırken başka bir insanda babasının yüzünü düşündüğünü belirterek, "Babamın yüzünü göreceğimi, ellerini öpebileceğimi düşündüm" dedi.


Dünya üzerinde 15 tane yüz nakli gerçekleşti toplamda diğerler nakillerde nasıl oldu bilmiyorum ama babasının yüzünü bir başkasının yüzünde görmeyi bir hediye olarak gören ve bunu göz yaşları içerisinde anlatan kız beni derinden yaraladı. Belki babası öldü ama onun yüzünü bir başka bireyin taşıması ve yaşatması garip bir durum olsa gerek. Fazla söze gerek yok. Leyla Kahveci'nin konuşmasını video da izleyebilirsiniz. 




Türkiyenin ilk yüz nakli gerçekleşti. Ameliyat sonrası görüntüleri aşşağıdaki ekrandan izleyebilirsiniz.


0 yorum:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Bluehost Review